Dosarele pentru „Bani de liceu” se depun până la 1 octombrie. VEZI actele necesare
Elevii cu posibilităţi materiale reduse pot beneficia şi anul acesta de sprijin financiar prin programul guvernamental „Bani de liceu”. Anul trecut 230 de elevi ai Liceului „Dimitrie Cantemir” au fost incluşi în acest program naţional de protecţie socială.
În condiţiile în care salariul minim pe economie este acum de 1050 lei brut, se pare că mai puţini elevi vor beneficia anul acesta de „Bani de liceu”, dar, dintre cei aproximativ 950 de elevi ai Liceului „Dimitrie Cantemir”, în jur de 200 vor primi şi anul acesta acest ajutor social. „Sunt exact aceleaşi condiţii ca anul trecut, adică 150 de lei venitul lunar brut pe membru de familie” ne-a precizat Luminiţa Zvorişteanu, şef Serviciu Contabilitate din cadrul liceului dărăbănean.
Dosarele se depun până la 1 octombrie, anchetele sociale și evaluarea eligibilității cererilor se vor efectua între 1 octombrie-23 octombrie, centralizarea cererilor va avea loc în perioada 1 octombrie -27 octombrie 2015, iar afișarea pe internet a listei beneficiarilor în 28 octombrie. Eventualele contestaţii se vor depune între 28 octombrie şi 2 noiembrie, iar acestea vor fi soluţionate până în 6 noiembrie. Cuantumul banilor de liceu este de 180 de lei lunar, în funcţie de numărul de zile de şcoală ale elevilor.
VEZI mai jos documentaţia detaliată:
ACTE NECESARE PENTRU ACORDAREA BURSEI “BANI DE LICEU” 2015-2016
1. * CERERE TIP, va fi completată de elev cu autorizarea reprezentantului legal.
( *Cererea se găseşte la profesorul diriginte)
Cererea va fi însoţită de următoarele documente
(CARE VOR FI PUSE ÎNTR-UN DOSAR de carton ÎN ORDINEA ENUMERATĂ MAI JOS) :
2. COPIE CERTIFICAT NASTERE SAU CARTE DE IDENTITATE AL ELEVULUI - cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte si actele în original. Diriginţii care primeasc dosarele, vor confrunta actele în original cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât si solicitantul.
3. COPII ALE CARTII DE IDENTITATE A PARINTILOR/ REPREZENTANT LEGAL – cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte si actele în original. Diriginţii care primeasc dosarele, vor confrunta actele în original cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât si solicitantul (aceasta operatiune fiind obligatorie inainte de primirea dosarului).
4. COPIE CERTIFICAT NASTERE SAU CARTE DE IDENTITATE ALE CELORLALTI MEMBRI AI FAMILIEI – cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte si actele în original. Diriginţii care primeasc dosarele, vor confrunta actele în original cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât si solicitantul.
ART. 3
(1) La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei în ultimele 3 luni anterioare depunerii cererii, cu exceptia: alocatiei de stat, alocatiei suplimentare pentru familiile cu multi copii, burselor de studii si burselor sociale, precum si a altor ajutoare cu caracter social acordate elevilor.
(2) În sensul prezentei hotărâri, termenul familie desemnează sotul si sotia sau sotul, sotia si copiii lor necăsătoriti,care locuiesc si gospodăresc împreună.
(3) Este asimilată termenului familie si situatia persoanei necăsătorite care locuieste împreună cu copiii aflati în întretinerea sa.
(4) În sensul definitiei prevăzute la alin. (3) se asimilează termenului familie bărbatul si femeia necăsătoriti, cu copiii lor si ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc si gospodăresc împreună.
5. ADEVERINTE DE ELEVI SAU STUDENŢI PENTRU FRAŢI/SURORI
6. Acte doveditoare care să ateste statutul juridic sau medical de: orfan, urmas al eroilor revoluţiei, bolnav de TBC si se află în evidenţa dispensarului scolar, că suferă de: diabet, o boală malignă, sindrom de malabsorbţie gravă, insuficienţă renală cronică, astm bronsic, epilepsie, cardiopatie congenitală, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, că este infestat cu virusul HIV sau este bolnav de SIDA, că suferă de poliartrită juvenilă, spondilită anchilozantă sau reumatism articular, handicap locomotor. Certificarea bolii se face de către medicul abilitat să avizeze acordarea burselor, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.150/2002*) privind organizarea si funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările si completările ulterioare, numai după efectuarea unor anchete sociale pentru a se analiza starea materială a familiei; ( cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte si actele în original.
Diriginţii care primeasc dosarele, vor confrunta actele în original cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât si solicitantul )
7. Acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei;
- ADEVERINTA VENIT BRUT LUNAR / MEMBRU FAMILIE REALIZAT IN ULTIMILE 3 LUNI ANTERIOARE DEPUNERII DOSARULUI (IUNIE. IULIE, AUGUST ) MAXIM 150 RON/MEMBRU DE FAMILIE.
- CUPOANELE DE PENSIE pentru ULTIMILE 3 LUNI ANTERIOARE DEPUNERII DOSARULUI (IUNIE, IULIE, AUGUST ) MAXIM 150 RON/MEMBRU DE FAMILIE.
- CUPON DE LA SOMAJ dacă părinţii sunt şomeri.
- DECLARAŢIE NOTAR, IN ORIGINAL, PENTRU MEMBRII FAMILIEI CU VENIT ZERO
NU se iau în considerare următoarele venituri:
- alocaţia de stat
- alocaţia complementară
- bursele de studiu si bursele sociale
- alocaţia de susţinere
8. Declaratie notariala pentru toti membrii majori care nu au realizat venituri in ultimile 3 luni (declaratia se da in fata notarului si se va specifica de asemenea ca NU AU FOSTPLECATI DIN TARA IN SCOPUL OBTINERII DE VENITURI, ca nu detin utilaje agricole, ca nu au conturi in banci, ca nu au alte proprietati in afara celei de domiciliu, ca nu au cumparat sau vandut autoturisme, terenuri sau alte bunuri in ultimul an, ca nu detin pasaport);
9. ADEVERINTA PRIMARIE PENTRU TOTI MEMBRI FAMILIEI, CA DETIN sau NU PAMANT. Cei care detin pamant, pe adeverinta sa se precizeze care este venitul annual aferent suprefetei agricole.
10. ADEVERINŢA DE LA CIRCUMSCRIPŢIA FINANCIARĂ privind veniturile obţinute din alte activităţi (terenuri agricole, închirieri de locuinţe) – certificat fiscal pentru fiecare părinte si frati, în parte.
11. Hotărârea de divort şi de pensie alimentara – dacă este cazul (copie si original);
12. Certificat de deces- ( părinte) unde este cazul (copie si original);
13. ANCHETA SOCIALĂ conform L 416/2001, efectuată de autorităţile locale pentru verificarea veridicităţii declaraţiilor de venit şi a celor referitoare la bunurile familiei, în cazul elevilor care solicită sprijin financiar; Ancheta sociala trebuie depusă, conform calendarului în perioada 1-23 octombrie 2015
14. Adeverinţă eliberată de către unitatea şcolară din care să rezulte MEDIA GENERALĂ si NUMĂRUL DE ABSENŢE NEMOTIVATE din anul școlar anterior depunerii cererii pentru acordarea sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială “Bani de liceu”.
DOSARELE SE PREDAU DIRIGINTELUI ŞI SE VA FACE OBLIGATORIU IN PREZENTA UNUI PARINTE !
TERMEN DE DEPUNERE 15 septembrie – 1 OCTOMBRIE 2015
Notă :
Fiecare diriginte face parte din comisia de acordare a sprijinului financiar în
cadrul Programului naţional de protecţie socială “Bani de liceu”.
Pe dosar se scrie:
• Clasa ……………………
• Elev : nume şi prenume
• Tata : nume şi prenume
• Mama: nume şi prenume
• Fraţi aflaţi în întreţinere ………….
• Media generală a elevului (pentru anul şcolar anterior)…………..
• Nr. de absenţe nemotivate (pentru anul şcolar anterior)…………..
Dirigintele are ca sarcină in cadrul comisiei:
• de a primi dosarele;
• de a confrunta actele în original cu copiile (iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât si solicitantul- aceasta operatiune fiind obligatorie inainte de primirea dosarului);
• de a verifica dacă sunt toate documentele necesare cf. ORDIN Nr. 4839 din 1 octombrie 2004 privind criteriile specifice si metodologia de acordare a sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială “Bani de liceu” cu modificările şi completarile în vigoare;
• de a depune dosarele la secretarul şcolii, pentru înregistrare.
Pe parcursul întregului an şcolar, de a monitoriza în evidenţele stabilite de comisie absenţele nemotivate şi sancţiunile elevilor beneficiari ai programului pentru a putea aplica prevederile metodologiei de acordare a sprijinului financiar în cadrul Programului
11:31 am Luni, 21 Septembrie, 2015
Adauga un comentariu
Ultimele articole
ZN 2025 Un festival despre oameni și comunități

Între 31 iulie și 3 august, mii de participanți se vor aduna la Darabani pentru cea de-a 12-a ediție a festivalului Zilele Nordului, un eveniment care a reconfirmat rolul culturii ca motor de coeziune și dezvoltare în regiunea de nord-est a României.Organizat sub sloganul „Rădăcinile cresc”, festivalul va reuni patru zile de muzică live, artă contemporană, tururi tematice, gastronomie locală, sport montan și dezbateri despre viitorul comunităților mici din ... continuare »
COMENTARIUL SĂPTĂMÂNII Despre schimbare, utopii și ipocrizie

Duminică, 18 mai, s-a încheiat un ciclu electoral prelungit, după anularea alegerilor prezidențiale din noiembrie 2024. A fost, fără îndoială, anul în care societatea românească a transmis cel mai clar semnal de respingere a partidelor tradiționale. Lipsa reformelor reale, corupția în expansiune, haosul economic și promovarea liderilor incompetenți au împins PSD și PNL către un minim istoric al încrederii publice. Să ratezi de două ori intrarea în turul al ... continuare »
DRUMUL DE LA DARABANI SPRE COTROCENI Simion câștigă, la limită, și turul doi

Pe 18 mai 2025, românii au fost chemați pentru a-și alege președintele, după ce în urma rezultatelor din 5 mai s-au calificat în turul doi Nicușor Dan (independent) și George Simion (AUR). Campania electorală a căpătat uneori forme absurde după ce candidatul AUR a participat doar la o dezbatere electorală cu contracandidatul său deși a promis că va merge la toate televiziunile. Prezența la vot în județele Moldovei a ... continuare »
VEZI cine a câștigat primul tur al alegerilor prezidențiale la Darabani

Pe 4 mai 2025, românii au fost chemați din nou la urne pentru a-și alege președintele, după ce alegerile din toamna anului 2024 au fost anulate. Campania electorală a fost una foarte tensionată și a căpătat uneori accente grotești. Aceasta poate fi una din explicațiile prezenței scăzute la urne, mai ales în județe altădată fruntașe. Prezența la vot în județele Moldovei a fost foarte redusă. La Botoșani s-au ... continuare »
Mențiune pentru Darabani la Olimpiada Națională de Istorie

În perioada 14-18 aprilie 2025, la Piatra Neamț a avut loc Olimpiada Națională de Istorie, care a reunit în orașul de sub Pietricica 350 de elevi și 49 de cadre didactice din toată țara. Școala dărăbăneană a fost din nou la înălțime, elevii întorcându-se acasă cu o mențiune și cu dorința de a continua să performeze.Marți, 15 aprilie, la Colegiul Național „Pentru Rareș” din Piatra Neamț era mare forfotă. Elevi din toată țară așteptau să dea ... continuare »

Câteva imagini mai strălucite de la prima ediție a Maratonul Nordului din Botoșani.

Dărăbănenii se pot mândri cu încă un academician ”Gândul și sufletul meu se leagă…”
Daca doriti sa va spuneti parerea despre acest site, despre continutul sau, sau despre un subiect care va preocupa, nu ezitati sa ne lasati un mesaj in cartea de oaspeti!